V nákupním košíku máte: 0 ks
Košík je prázdný.
  • Žádné výsledky k zobrazení.

Promujeme hudbu na sociálních sítích II.:Pět nejatraktivnějších sítí pro muzikanty

home-background

Míst, kde můžete šířit svou tvorbu a komunikovat s fanoušky, je na výběr bezpočet. Nemá ale cenu ztrácet čas s těmi, které nikdo nepoužívá nebo je navštěvuje úplně jiná věková skupina, než jsou vaši posluchači. Také přece nebudete lepit plakát na deathmetalový festival na dveře trampské hospody… Máme pro vás pět tipů na sítě, kde má smysl začít budovat svou online komunitu. 

Facebook

Asi to první, co vás napadne, když přijde řeč na sociální sítě – je to tak? Ještě před několika lety byla stránka na Facebooku pro každého umělce povinnost. Dnes už má svůj vrchol za sebou. To ale neznamená, že je k ničemu. Stále má dvě miliardy uživatelů a je to ideální základní stránka, na níž můžete psát fanouškům o vzkazy, postovat obrázky a videa nebo zakládat události s koncerty. Pokud nemáte čas ani energii věnovat se digitální propagaci vaší hudby, je to nejjednodušší a pro začátek dostačující řešení. Nehodí se ale v případě, že hrajete hlavně pro mladé publikum okolo 20 let. Ti už přenechali Facebook starší generaci a využívají spíš služby jako Snapchat. 

Spotify

Spotify je online hudební knihovna, která pro velké hvězdy v současnosti představuje zlatou žílu. Vy s velkými zisky raději ze začátku nepočítejte – přesto má cenu si tady založit účet a nabídnout posluchačům alespoň pár songů. Když se jim budou líbit, zařadí si je do své knihovny. Na rozdíl od ostatních sítí tady můžete opravdu aktivně nabízet svou hudbu. Podobně funguje i zavedený SoundCloud – ovšem Spotify má lépe našlápnuto do budoucnosti. Proslavit svou tvorbu můžete také přípravou autorského mixu. Dejte sem skladby, které vás baví, inspirují a proložte je vlastními věcmi. Fanoušci podobných žánrů si vás tak přirozeně najdou a třeba je z celého mixu osloví právě vaše skladba.

Instagram

Sociální síť, která poslední roky zažila jednoznačně nejstrmější vzestup. Muzikanti ji milují. Najdete zde výhradně fotky a videa, ta ale mohou sloužit jako stylové pozvánky na koncert nebo promo nové desky. Mají přitom větší sledovanost než posty na Facebooku, které se ve změti milionů příspěvků a reklam na časové ose často ztratí z očí. Instagram umí perfektně komunikovat s ostatními sítěmi jako Facebook, Tumblr nebo Twitter, takže je to perfektní volba v případě, že jednu z nich máte a chcete ji rozšířit.

Snapchat

Síť, kterou obsadila internetová generace do 25 let – to je Snapchat. Pokud je vám tedy víc než čtvrt století, nemusíte mít výčitky, že ho neznáte. Jak funguje? Uděláte fotku nebo nahrajete krátké video, které vyzdobíte texty, obrázky nebo efekty dle vlastního vkusu a pošlete fanouškům. Když ho otevřou, můžou se na něj dívat jen pár vteřin. Pak se nadobro smaže. Díky tomu dávají uživatelé Snapchatu dobrý pozor na všechno, co rozkliknou. Každý den si tu přitom pustí více než 10 miliard videí. Sdílet zde můžete třeba teaser při přípravě nového singlu, ukázku nového klipu nebo pozdrav ze zákulisí koncertu. Zajímat by měl hlavně hudebníky, kteří mají posluchačskou základnu z té nejmladší generace. 

Twitter

Možná si říkáte, že Twitter je síť hlavně pro politiky, celebrity a vůbec lidi, kteří mají potřebu se neustále ke všemu vyjadřovat. Skvěle ale slouží i pro muzikanty. Na Twitteru můžete snadno sdílet singly, klipy, záznamy z koncertů nebo ze zkušebny. Ideální je, když k němu budete používat aplikaci Periscope. Ta vám umožní jednoduše streamovat audio i video přes mobil. Záznam se pak automaticky uloží jako tweet. Taky byste neměli Twitter opomenout v případě, že se věnujete hudební produkci. Máte malý label, sound system nebo pořádáte festival? Právě tady máte možnost poslat do světa zprávu o tom, co právě připravujete – nebo novinku o novém headlinerovi.

Příště: Jak postovat na Facebooku?

Pokud nepatříte mezi fanoušky vysedávání na Facebooku, možná ani nevíte, že pro postování na veřejné stránky, jako je třeba profil vašeho hudebního projektu, platí určitá nepsaná pravidla. Podíváme se na ně podrobněji. Ukážeme vám strategii, jak je zaujmout, ale nezahltit - a také jak je oslovit, ale neunudit.

Mohlo by se Vám líbit

Obsah košíku
Celkem:
Zobrazit košík
Vrátit se k nakupování