V nákupním košíku máte: 0 ks
Košík je prázdný.
  • Žádné výsledky k zobrazení.

Příprava koncertu: Jak založit událost na Facebooku?

home-background

Nebojte se, nebudeme vám vysvětlovat, na jaké tlačítko kliknout, abyste mohli událost vytvořit. Od toho je nápověda na Facebooku. Zato se s vámi podělíme o několik osvědčených postřehů, které mohou rozhodnout o tom, zda na váš koncert přijde pár kámošů, nebo plný sál.

Při chystání prvního koncertu vás určitě napadla spousta otázek. Třeba jak dlouho dopředu začít akci plánovat? Na jednu stranu byste neměli čekat na poslední chvíli, aby si vaši posluchači stihli udělat na koncert čas, na druhou byste zase neměli plánovat vystoupení zbytečně v předstihu. Kdo si bude pamatovat, že se přihlásil na koncert, který se uskuteční za půl roku? Ideální jsou tři týdny nebo měsíc.

Udržujte pozvánku naživu

Pokud chcete, aby přišlo co nejvíc lidí a o akci se mluvilo, neměli byste se ale spokojit jen s tím, že založíte tři týdny dopředu událost a basta. Zkuste ji každých pár dní něčím oživit. Třeba přidat video kapely, která na koncertě vystoupí, diskutujte s návštěvníky, ptejte se jich a nalákejte je klidně na speciální hosty, které odhalíte až pár dní před koncertem. Pochopitelně si dejte záležet, aby pak byli opravdu speciální. 

A nespoléhejte na počet lidí, kteří přislíbili účast. V praxi platí, že jich většinou přijde tak polovina. Přitom ale počet návštěvníků na sociální síti nepodceňujte. Čím více se jich přihlásí, tím větší zájem bude akce vzbuzovat. 

Nezatajujte průběh akce

Při zakládání událost se soustřeďte i na správné nastavení všech informací o akci. Pokud je možné koupit vstupenky online, určitě k pozvánce připojte příslušný odkaz. Pečlivě vyplňte začátek akce, její konec a rozepište podrobnosti o časovém harmonogramu. Pokud to ve skutečnosti dopadne vinou tisíce klasických náhod (rozbila se nám dodávka, vraceli jsme se pro nástroje, zastavili nás policajti a objevili v autě drogy…) úplně jinak, už není tak důležité. Zásadní je, aby měl každý, kdo zvažuje, že přijde, základní představu o tom, jak bude akce probíhat.

Ohlídejte si detaily

Zkontrolujte si také, že každá z kapel, která na akci vystoupí, promuje ten samý koncert. Občas se totiž stává, že kapely vytvoří nezávisle na sobě několik událostí. Je s tím pak více práce, starostí, k akci se zdánlivě připojí méně lidí a také se může stát, že na každé z událostí budou trochu jiné informace.

Až budete mít pozvánku připravenou a budete ji rozesílat vašim odběratelům, kamarádům a dalším lidem, kterým by se mohl koncert líbit, vyberte si správný čas. V úterý ve dvě ráno to není úplně ideální. Obecně platí, že dobrý čas na rozesílání pozvánek je třeba v neděli odpoledne nebo večer, kdy doma všichni lelkují u počítačů, nebo pak přes týden dopoledne či kolem oběda – to zase popíjejí kafe a lelkují u počítačů v práci.

Mohlo by se Vám líbit

Obsah košíku
Celkem:
Zobrazit košík
Vrátit se k nakupování