V nákupním košíku máte: 0 ks
Košík je prázdný.

„Všechna čest knihařům!“ Marek představuje originální cédéčka z jeho dílny

home-background

Marek Košulič, zakladatel společnosti AZCD, se výrobě hudebních nosičů věnuje již od roku 2003. Za tu dobu nasbíral mnoho zkušeností a realizoval nespočet originálních zakázek. S Markem jsme si tentokrát povídali o jeho nejoblíbenějších realizacích.

„Všechna čest knihařům!“ Marek představuje originální cédéčka z jeho dílny

Složitý design vyžadoval maximální přesnost | Soil – In Fields

Práce na CD Soil byla krásná a náročná zároveň. Složitý design musel uvnitř obalu přecházet ze strany na stranu. Jenže vnitřní hřbety obalu jsou vždy vyseknuté a bílé. Museli jsme tisknout i na rubovou stranu papíru, co nejpřesněji sekat tvar z archu a pak ručně lepit, aby ta grafika plynule přecházela mezi stránkami. Zde nám hodně pomohl papír Ensocoat, který má na rozdíl od běžného pohlednicového kartonu lepší i rubovou stranu. I díky němu nám ten tisk vyšel brilantně a efekt se podařil. Také barevnost potisku samotného CD bylo nutné sladit s barevností tisku na papír, což nebyl právě banální úkol, protože plastové CD prostě barvu nesaje. Podařilo se. Potisk CD po otevření krabičky perfektně ladí s „okolím“.

Složitý design vyžadoval maximální přesnost

 

Všechna čest knihařům! | MODRÉ HORY – Luxus Clan 

To písmeno x vyseknuté na obou stranách šubru – pouzdra na CD a jeho obal – je fakt dokonalé. Musíte ho perfektně spočítat, pokud chcete, aby vám pak sedlo na design obalu CD v celé sérii. Když jsme dělali tento obal, tak ještě nebyly běžně dostupné řezací plotry, jaké máme v kanceláři dneska. Prostě jsme si nemohli nařezat neomezený počet maket ze stejného papíru, který jsme používali při výrobě finálního produktu. Nezbylo nám než to zkoušet tak dlouho, až si to sedlo a metodou pokus omyl zjišťovat, jak moc se papír „krabatí“ při lepení a v ohybu. Raznici jsme kreslili v Illustratoru a modlili se, že to vyjde. A ono to vyšlo!

Všechna čest knihařům!

 

Výpravný kousek, do kterého se kromě poslechu může člověk i začíst | Jan Dismas Zelenka

Tato edice obsahuje booklety v češtině, angličtině a němčině v rozsahu 64 stran a je vyráběna poctivým ručním zpracováním papíru. Používáme drahý grafický papír Ensocoat s vysokým volumenem. Pro každou edici navíc upravujeme výšku hřbetu, aby to parádně sedlo. Tahle díla vypadají opravdu krásně.

Výpravný kousek, do kterého se kromě poslechu může člověk i začíst

 

Proti gustu žádný dišputát | MDMS

Ano, je to to, co si myslíte. Nápis MDMS jako lajna kokainu! I s takovými požadavky k nám kapely chodí.

Proti gustu žádný dišputát

 

Silueta Freddieho vytvořená parciálním lakem nás potrápila | Pirate Swing Band – We Will Swing You 

Úplný úlet bylo CD Pirate Swing Band – We Will Swing You. Jak už název napovídá, šlo o Queen posvěcené swingové aranže jejich písní. Na titulce měla být silueta Freddieho vytvořená parciálním lakem na povrchu digipacku, což je celkem běžná věc. Jenže digipack měl leskle laminovaný povrch a silueta byla na tom laminu vytvořena nanesením matného laku. První várka nebyl problém, krásná CD šla do světa. Deska šla na dračku a producent volal za půl roku, že chce dolis. Dva týdny nám trvalo, než jsme našli lesklé lamino, na kterém drží matný lak – najednou jej nebylo možné vyrobit stejně jako poprvé, i když na něm pracoval stejný člověk, stejným postupem a na stejném stroji. Silueta se vždy sloupala hned po nanesení laku. Ty bezesné noci bych nikomu nepřál. Nevěděli jsme, kde je problém, proč to napodruhé nejde. Objížděl jsem dodavatele lamina v ČR, všem to ukazoval a oni krčili rameny, že neví, co s tím. Nakonec jsme to vymysleli a já už aspoň vím, co znamená povrchové napětí plastu – potrápilo mě pak ještě vícekrát, ale už jsem byl poučen.

Silueta Freddieho vytvořená parciálním lakem nás potrápila

 

Požadavek byl stručný a jasný: „chceme něco hodně nestandardního!“ | Segment – The Universe

Takže jsme navrhli plechovou krabičku s potiskem a museli jsme vymyslet, jak ji potisknout. Trvalo nám to několik dní. Tamponový tisk nedržel, nakonec pomohl běžný sítotisk. Jenže krabička není 100% rovná, takže na ni to síto prostě nepoložíte. Nakonec jsme ale zadání splnili.

Požadavek byl stručný a jasný „chceme něco hodně nestandardního!“

 

Recyklovaný papír, tisk a zlatá ražba | Special Thanks To You – Klagenfurt

Není problém. Ale přidejte tenké písmo a malinké zlaté tečky v tracklistu a už to začíná být napínavé. V jednom kuse uděláte cokoliv, ale v nákladu stovek či tisíc kusů tak, aby byly všechny stejné? To není žádná sranda.

Recyklovaný papír, tisk a zlatá ražba

 

Tenké a malé písmo… Bude to čitelné? | Jsme tady a teď

Modrý papír a oranžový tisk. Chvilku jsme hledali vhodný papír, který bude vhodný k tisku a nebude se kroutit, když jej natřeme lepidlem. Když jsme ho konečně našli, zjistili jsme, že tisk oranžovou pantone barvou na něm nekryje tolik, aby oranžová byla skutečně oranžová. Takže jdeme tisknout ve více vrstvách. Žádný problém. Jenže jak udělat, aby to tenké a malé písmo bylo čitelné? Každá vrstva může mít posun o tzv. vlásenku – linku 0,1 mm, což je u malého písma fakt dost. Naštěstí dneska máme k dispozici perfektní mašiny, které tisknou se 100% jistotou. Tehdy jsem byl opravdu rád, že existují.

Tenké a malé písmo… Bude to čitelné?

 

Stříbrná ražba na titulce udělala z obalu perfektní dílo | Igor Kmeťo – Ja som funk

Jeden z prvních obalů, kdy zákazník souhlasil s použitím kvalitního papíru Munken na obal i pro booklet. Stříbrná ražba na titulce udělala z obalu perfektní dílo, které mám moc rád. Celé to vypadá jako ze 60. let. Papíry Munken nebo Olinth jsou výborné, ale drahé. Dalším problémem je, že musíte koupit minimální množství od každé gramáže. Takže u tohoto obalu jsme museli vzít paletku 170g pro booklet a paletku 240g pro obal. Naštěstí jsme toho tehdy dělali poměrně dost, takže nebyl zbytečný odpad. Tento papír často není na skladě v Praze, ale až ve Vídni, takže pro něj jezdíme jednou za 7 dní. Je to sice peklo, ale hrozně krásné peklo.

Stříbrná ražba na titulce udělala z obalu perfektní dílo

 

Netradiční kousek v obyčejné krabičce | Sunshine - MGKK Telepathy

Požadavkem byl netradiční tray na CD – musel být lesklý. Běžně se používá černý tray v krabičce s matným povrchem. Nějakou náhodou se nám jej podařilo sehnat a díky tomu je tohle CD opravdu netradiční kousek i s obyčejnou krabičkou. Myslím si, že dneska už bychom podobnou „fičuru“ nemohli vůbec realizovat.

Netradiční kousek v obyčejné krabičce

 

Člověk prostě musí vědět, co dělá a jaký chce výsledek | Gerda Blank – Rituals

První obal, který se pro změnu tiskl na rubovou stranu papíru. Digipack se vyrábí z papíru, který se obecně nazývá pohledničák – karton s jednou stranou hlazenou (pro perfektní tisk fotografie hradu nad Vltavou) a druhou hrubou (aby se na ni dalo dobře psát). Jenže na rubové straně se těžko dociluje prokreslení tisku, kontrast nebo hloubka. U tohoto CD si ta úvodní, prosvětlená fotka na titulce doslova říkala o neúspěch. To, že někdo umí vložit fotku do Photoshopu, z něj DTPáka neudělá. Předtisková příprava je skutečná věda, praxe a know-how jsou zásadní. Člověk prostě musí vědět, co dělá, jaké má možnosti, a jaký chce výsledek.

Člověk prostě musí vědět, co dělá a jaký chce výsledek

 

 

Spočítejte si cenu výroby CD, LP nebo MC v našem kalkulátoru

 

22 březen 2021

Mohlo by se Vám líbit

Obsah košíku
Celkem:
Zobrazit košík
Vrátit se k nakupování