Doplňte svůj merch pro letní festivaly
Jaro je v plném proudu, léto se blíží a pod nebem se rozjíždí první le ...
Čas od času narazíme na kapelu, která se snaží na svých webových stránkách prodat merchandise tím způsobem, že na stránku nahraje spoustu fotek triček, cédéček, placek a kdo-ví-čeho dalšího, přičemž na zápatí pak uvede: „Máte o něco z toho zájem? Ozvěte se Lachtanovi na 605 123 456.“ Netvrdíme, že se skalní fanoušek Lachtanovi skutečně neozve a tričko s plackou si objedná. Na druhou stranu jsme přesvědčeni o tom, že podobné objednávky patří spíše do devadesátých let než do 21. století.
Chcete-li dnes posluchačům nabídnout zajímavé předměty spojené s vaší muzikou, založte si jednoduchý e-shop. Dělají to tak dnes všichni hudebníci, kteří drží krok s dobou. Fanoušci v něm mohou snadno brouzdat, vybírat si a bez komplikací objednávat. Stejně tak pro prodávajícího jsou platformy vyladěné tak, aby měl s vyřízením objednávek co nejméně starostí.
Pokud chcete nechcete do e-shopu investovat peníze, doporučujeme vám začít nabízet váš merchandise na Bandcampu. O tom, jak Bandcamp funguje a proč se vyplatí ho používat, jsme už před časem psali na našem blogu.
Chcete-li rozjet profesionálnější nabídku merche a nechcete zboží nabízet na stránkách Bandcampu, nýbrž na svém webu, sáhněte po placených službách. Mezi ty nejpopulárnější patří Bandzoogle či Merch Cat. Fungují podobně jako platformy pro obchodníky na e-shopech, ale jsou jednodušší a šité muzikantům přímo na míru. Počítejte ovšem s tím, že za ně zaplatíte pár stovek měsíčně. Proto pokud neprodáváte cédéčka, trička a doplňky skutečně ve velkém, doporučujeme vám začít na bezplatném, přitom ale funkčním a přehledném Bandcampu.
Další oblíbená placená platforma pro prodej merche je Big Cartel. Nebo abychom byli přesní, nabízí i bezplatnou verzi. Bohužel vám umožní zde prodávat maximálně pět věcí. A to je docela málo. Pokud zaplatíte 10 dolarů měsíčně, získáte možnost nabízet až 25 předmětů. To už většině muzikantů postačí.
Také stojí za to zvážit lokální řešení. Ačkoli platformu určenou přímo pro muzikanty byste u nás hledali těžko, není problém využít některou ze šablon určených pro e-shopy. Je jich přehršle. Vy byste si ale měli vybrat si takovou, kterou půjde jednoduše spravovat a nebude stát zbytečně moc peněz. Řada systémů pro e-shopy totiž nabízí širokou škálu funkcí a možností, jež sice využijí profesionální obchodníci, ale pro prodej triček a cédéček je zužitkujete jen stěží.
Z českých platforem pro e-shopy vám můžeme doporučit jednoduchý, přehledný a účelný E-shop bez práce, který za Vás řeší i balení zásilek a chození na poštu. Své stránky na něm postavil písničkář Pavel Helán.
Jaro je v plném proudu, léto se blíží a pod nebem se rozjíždí první le ...
Fleška s potiskem vaší kapely je sice tak trochu kuriozita, má ale i p ...
Dnes si budeme povídat s úspěšným písničkářem, bavičem a kreativcem Pa ...
Je to tak pokaždé. Vždy před koncem roku je Váš zájem o naše služby obecně obrovský a nám to dělá velkou radost.
Bohužel naše kapacity na linkách, tiskových strojích, lepičkách a v kompletaci nejsou neomezené.
Protože chceme udržet kontinuální výrobu bez zbytečných zádrhelů, musíme drobně protáhnout dodací termíny na všechny kartonové obaly: digipacky, digifily, digisleeve a kartonové obálky a také na výrobu gramodesek
Jde řádově o dny (2 – 3 dnů) u kartonových obalů a o týdny (1 - 2 týdny) u výroby gramodesek. Toto platí až do odvolání.
Děkujeme za pochopení, Vaši trpělivost a shovívavost.