V nákupním košíku máte: 0 ks
Košík je prázdný.

Na co myslet, než vydáte singl?

home-background
Na co myslet, než vydáte singl?

Nahráli jste nejlepší píseň vaší hudební kariéry? Pak byste ji měli dostat do světa – originálně, pečlivě a tak, aby si jí všimlo co nejvíce posluchačů.

Čím začít? Nejprve si vydání singlu naplánujte. Každá práce okolo vám zabere spoustu času a byla by škoda, abyste například odflákli video jen kvůli tomu, že píseň už je venku, všichni si ji chtějí pustit a vy nemáte čas dotáhnout klip do perfektního konce. Potřebujete pověsit píseň na Spotify, SoundCloud a podobě. Vytvořit artwork a obal. Napsat fanouškům, blogerům, spřízněným labelům a serverům, které se zabývají vaším žánrem... A tak dál. Nedivte se, když vás budou přípravy stát víc energie než složení a nahrání vašeho songu. Mimochodem, pokud chcete poradit s přípravou jednoduchého a skvěle vypadajícího textového videa, mrkněte na praktické tipy v našem článku!

Plánujte proto dopředu a připravte si co nejvíce podkladů ještě předtím, než pustíte píseň do světa. Pak spusťte všechno postupně, svižně a včas. Nemá smysl zbytečně dlouho dopředu zveřejňovat upoutávky na nový singl, když si ho posluchači nebudou mít kde stáhnout, pustit nebo koupit. 

Upoutávka jako skládačka

Abyste na novou píseň nalákali co nejvíce posluchačů, musíte je na její vydání upozorňovat co nejčastěji. Zároveň byste ale neměli pořád dokola omílat, že vydáváte singl a že se mají fanoušci na co těšit. Důležité je umět jim to podat různými způsoby. Jednou můžete zveřejnit fotku z nahrávání, podruhé kousek textu, potřetí krátké video, počtvrté obálku a na popáté můžete konečně posluchačům přímo oznámit, co přesně jste dokončili a kde si to můžou poslechnout. Díky různým formám sdělení maximálně podpoříte zájem o vaši píseň. Nikdo přitom nebude mít pocit, že jim omíláte tu samou informace neustále dokola. Naopak – budete stupňovat jejich zvědavost.

Propojte vaše sítě

Stejně tak se nebojte využít i co nejvíce komunikačních kanálů. Vydání oznamte na vašich webovkách, Facebooku, Spotify, Bandcampu, Instagramu a tak dál. Zkuste zároveň poskládat střípky o novém singlu na různé sítě tak, aby na sebe navazovaly. Jinými slovy zkuste zájemce nenápadně přimět k tomu, aby sledovali všechny vaše sociální sítě. Pokud například dáte na Instagram úryvek textu společně s fotkou v duchu vaší nové písně, umístěte druhý den další kousek a podobnou fotku na Facebook. Ti všímavější na vaši hru hned přistoupí a začnou prohledávat vaše ostatní profily, aby si doplnili další dílek skládačky.

20 prosinec 2019

Mohlo by se Vám líbit

Obsah košíku
Celkem:
Zobrazit košík
Vrátit se k nakupování