Otázky a odpovědi: „Zorientujte se ve světě streamovacích platforem“
Ve čtvrtek 10. června uspořádalo AZCD online seminář s cílem přiblížit ...
Na internetu v tuto chvíli nenajdete lepší místo, kde šířit svou hudební tvorbu, než na Spotify. Chcete se zde prosadit? Připravili jsme pro vás několik osvědčených rad, na něž muzikanti často zapomínají.
Sestavili jste parádní playlist plný neznámých hudebních klenotů – včetně těch vašich – a teď přemýšlíte, jak ho poslat do světa? Zkuste ho nabídnout populárním kurátorským katalogům jako Indiemono, Filtr nebo Soundplate. Pokud bude stát opravdu za to a kurátoři vám ho schválí, máte velkou šanci nenásilnou cestou podsunout svou tvorbu posluchačům z celého světa. A to navíc takovým, kteří poznají kvalitní tvorbu.
Na Spotify funguje čilá komunita, na níž se diskutuje o hudbě z umělecké, technické i marketingové stránky. Pokud se k ní připojíte a budete mít co říci k jakékoli z těchto oblastí, máte šanci přimět čtenáře vašich příspěvků i k poslechu vaší hudby. Jednou z diskuzních stránek je i Playlist Exchange. Na ní můžete sdílet své playlisty a komentovat výběr dalších uživatelů. Určitě ji nezapomeňte využít!
Playlisty jsou jen jeden ze způsobů, jak si najít nové posluchače. Pracnější, ale spolehlivější metoda je najít si cestu do digitálních sbírek uživatelů v sekci Your Music. Jakmile se do této sekce dostanete, máte v ní pevné místo podobně jako ve sbírce vinylů nebo cédéček. A stejně jako si analogoví posluchači pouštějí nejradši své oblíbené nosiče, tak i ti digitální vám zajistí nejvíce přehrání ze svých soukromých kolekcí.
Hrajete žánr, který má svou uzavřenou komunitu – třeba metal, techno nebo folk? Zopakujeme vám radu, kterou jsme vám dali už pro budování sítě na LinkedIn. Spojte se s bloggery a lidmi ze scény. Pokud se jim bude vaše hudba líbit, požádejte je, zda by vám nepomohli s promem a nedali na své stránky odkaz na váš Spotify profil. Samozřejmě i s tlačítkem pro odběr.
Muzikanti často zapomínají na to, že Spotify není jen nástroj pro šíření hudby – v prvé řadě je to totiž sociální síť. A není nic lepšího než se s ní pochlubit na ostatních sociálních sítích! Takže pokud máte profil na Facebooku, Bandzone nebo Instagramu, hned ho doplňte o odkaz na váš Spotify účet nebo o widget, který promění návštěvníky jedním klikem v odběratele.
Pokud už máte alespoň pár věrných posluchačů, nestyďte se je zapojit do budování vaší komunity. Je jasné, že by se měli připojit k odběratelům. Také je ale požádejte, ať si přetáhnou vaše písně do svých playlistů nebo si je přidají do své sbírky kliknutím na symbol +. Nakonec jim můžete připomenout, že v menu, které se objeví při označení skladby myší, se pod kategorií More ukrývá volba Share. Ta jim umožní sdílet jedním kliknutím vaši hudbu na sociálních sítích.
Zřídili jste si účet na Spotify for Artists, jak jsme vám doporučovali v minulém příspěvku? Pak máte přístup ke spoustě údajů o posluchačích. Měli byste ale vědět, že ostatní vidí jen počet vašich posluchačů za posledních 28 dní. Toto číslo se každý den přepočítává a na rozdíl od počtu přehrání se nesčítá. Pokud tedy chcete návštěvníky zaujmout vysokým počtem lidí, kteří si pouští vaši hudbu, zaměřte se právě na toto číslo.
Ve čtvrtek 10. června uspořádalo AZCD online seminář s cílem přiblížit ...
AZCD pořádá online seminář pro hudebníky tápající v prostředí online s ...
Vánoce bez hudby? To snad nepřipadá v úvahu. Během adventu jsou vánočn ...
Je to tak pokaždé. Vždy před koncem roku je Váš zájem o naše služby obecně obrovský a nám to dělá velkou radost.
Bohužel naše kapacity na linkách, tiskových strojích, lepičkách a v kompletaci nejsou neomezené.
Protože chceme udržet kontinuální výrobu bez zbytečných zádrhelů, musíme drobně protáhnout dodací termíny na všechny kartonové obaly: digipacky, digifily, digisleeve a kartonové obálky a také na výrobu gramodesek
Jde řádově o dny (2 – 3 dnů) u kartonových obalů a o týdny (1 - 2 týdny) u výroby gramodesek. Toto platí až do odvolání.
Děkujeme za pochopení, Vaši trpělivost a shovívavost.